25 Ağustos 2015 Salı

Susamlı Halkalar (kandil simidi)



Mahlep olmadan olmaz. Daha önceden mahlep kullanmazken şimdilerde mahlep olmadan asla yapmayacağım susamlı halkalar. Bir diğer adı da kandil simidi. Resmini gördüğünüz susamlı halkalar geçtiğimiz son kandil de komşularım için özel yapıldı. İki ölçüden yaptığım ve buram buram mahlep kokusu ev sınırlarını aşan kandil simitleri. Günün her saati yiyebilirsiniz. misafirlerinize veya  kendinize özel yapabilirsiniz. Çok uzun süre tazeliğini koruyan bu simitleri, nasıl yaptığımı anlatayım.

Malzemeler: 250 gr tereyağı veya margarin, 1 çay bardağı sıvı yağ, 1 çay bardağı su, 1 yumurta sarısı, (beyazı üzerine) 1 yemek kaşığı sirke, 1 paket kabartma tozu, 1 tatlı kaşığı mahlep, 1 yemek kaşığı pudra şekeri, tuz, bol susam.

Yapılışı: Yoğurma kabına yumuşamış tereyağı, (veya margarin) sıvı yağ, su, yumurta sarısı, sirke, el ile karıştırıyorum. Üzerine az az un ilave edip yoğurmaya devam ediyorum. Kabartma tozu, şeker, mahlep, tuz ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında hamur yoğuruyorum. 1 saat kadar bekletiyorum. Yumurta akı, ve susam ayrı kaplarda hazır hale getiriyorum. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopartıp el ile uzun şeritler yapıyorum. Şeridi ortadan katlayıp burup  iki ucunu birleştiriyorum. Önce yumurta akına sonra susama batırıyorum. 200 derece de önceden ısınmış fırında nar gibi pişiriyorum.

Not: Büyüklüğü ve şekli istediğiniz gibi yapabilirsiniz. Ayrıca bu hamurdan simitçilerde satılan çatal da yapmanız mümkün.


Afiyet olsun

 Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...