16 Ağustos 2015 Pazar

Soslu köfte



Benim elimden soslu köftelerim servise hazırdır efendim...Sizler de köfte seviyorsanız gelin hep birlikte yapalım.

Malzemeler: Yarım kg kıyma, 1 dilim bayat ekmek, (bayat ekmeği robottan geçiriyorum) 2 diş sarımsak, (Rendenin ince yeriyle rende yapıyorum) 1 yumurta, 1 tatlı kaşığı kimyon,  az karabiber, tuz, 1 çay kaşığı şeker, köftelere şekil verirken kullanmak için sirkeli su, kızartmak için tereyağı


Sos için: 3 adet irice kırmızı (paprika) biber, 2 adet domates, 1 çay kaşığı tuz, 1 çay kaşığı şeker, yarım fincan zeytin yağı, üzerine taze nane yaprakları

Yapılışı: Köfte malzemelerini bir kabın içinde bir güzel yoğuruyorum. Saklama kabına koyup bir gece bekletiyorum. (bir kaç saat beklerse de olabilir)  Servis  yapmadan bir saat kadar önce yuvarlak şekilde köfteler hazırlıyorum. Teflon tavaya (siz nasıl bir tava kullanıyorsanız yapışmayan olsun yeter) tereyağı eritiyorum ve köfteleri özenle diziyor ve orta ateşte ağır ağır çevirerek kızarmalarını sağlıyorum. 

Sos yapılışı: Kırmızı biberlerin çekirdeklerini çıkarıp irice doğruyorum. Üzerine 1 çay bardağı su ilave edip orta ateşte pişiriyorum. Daha sonra domatesleri temizleyip  dörde beşe bölüp biberlere katıyorum. Tuzu, şekeri ve yağı katıp bilendır dan geçiriyorum. Ocakta 15 dakika kadar daha kaynatıyorum. Suyunu çekince sosumuz hazır demektir.

Kızaran köfteleri servis tabağına alıyorum. Üzerine hazırlamış olduğum sosu döküyorum. Nane yapraklarıyla süsleyip servis yapıyorum.



Not: Nane bu kadar mı çok yakışır bir köfteye:) Siz de deneyin, bana hak verin.

Afiyet olsun

Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...