13 Ağustos 2015 Perşembe

Vişne, Çilek reçeli



Benden ödüllü, reçellerim...

Reçel yapmak kimi insana zor gelse de birazcık dikkat ettikten sonra kıvamı ve tadı ile miiss  gibi olabilir.

Çilek  reçeli için malzemeler: 1 ölçü ayıklanmış ve yıkanmış çilek  1 ölçü şeker, yarım fincan sirke veya limon.

Vişne reçeli için malzemeler: 1 ölçü ayıklanmış, yıkanmış, çekirdekleri  çıkartılmış vişne, 1ölçü+1çay bardağı şeker yarım fincan sirke veya limon.


Yapılışı: Bir gün önceden meyvelerin üzerine şekeri döküyorum. Ertesi gün  kısık ateşe reçel tencere mi koyuyorum. O yavaş yavaş şekerini eritiyor kaynamaya başlıyor. Ara ara karıştırarak kıvamını ayarlıyorum.  Ocağın ısısını hafif   ayarlıyorum ki köpürüp taşmasın,  ağır ağır kaynasın. Koyulaşmaya başladığında kaseye bir kaşık reçel koyup hemen soğutuyorum kıvamına bakmak için. Rengi de döndü mü sirkeyi ilave edip az daha kaynatıp ocağı kapatıyorum. ''Vişne reçeli''  de aynı tarif  ile  yapılıyor.

Afiyet olsun

Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...