13 Ağustos 2015 Perşembe

Dokuz kat börek



Benim elimden sizlere çok nefis bir börek tarifi daha. Aslına bakarsanız tarif annemden. Anne yapınca dolayısı ile tarif sizin sayılır. :) Bu böreğin özelliği 9 kat olması...Biraz oyalıyor ama  leziz bir börek olduğu için ara sıra da olsa uğraşmaya değer buluyorum bu böreği. Haydi  gelin sizlerle birlikte yapalım.

 Hamur için malzemeler: 1 su bardağı ılık  süt, 1 su bardağı ılık su, 1/2 çay bardağı sıvı yağı, 1 paket instand maya, 1 yemek kaşığı şeker, biraz tuz, üzerine 1  yumurta.

İç malzeme: 300 gram kıyma, 3-4 adet irice soğan(Soğanı bol olmalıdır.) ,6-7 biber, 2-3 domates, tuz, karabiber, arzu ettiğiniz başka bir baharat da koyabilirsiniz.

Yapılışı: İlk önce hamurumu bir güzel mayalıyorum. Yoğurma  kabıma  yarım kilo kadar un döküyorum. Üzerine maya, tuz, şeker ilave edip ılık olan süt+su karışımı ile hamuru yoğurmaya başlıyorum. (Tepsinin büyüklüğüne göre un ve suyu artırabilirsiniz.) Daha sonra yoğurduğum hamurun üstünü örtüp güneş  gören yada sıcak olan bir yerde bekletiyorum.


Nasıl da güzel kabardı. :) Artık bu hamurla neler olmaz....

Sıra geldi iç malzemeyi hazırlamaya. Soğanları, domatesleri  küp şeklinde doğruyorum, biberleri de küçük doğrayıp hazırlıyorum. Tavayı biraz ısıtıp önce kıymayı kavurmaya başlıyorum. Kıyma saldığı  suyu alana kadar kavuruyorum biraz da yağ ilave ediyorum.(Benim yağ miktarım hep "biraz" dır.)  daha sonra sırasıyla soğanları, biberleri ve domatesi ilave ediyorum. Domatesle beraber biraz kavurduktan sonra tuzunu, baharatını ilave edip tavanın kapağını kapatıyorum. Ocağı kısıp ağır ağır pişiriyorum. Piştiğine emin olunca da iç malzemem hazır demektir.


Üste resimde gördüğünüz gibi iç malzemem de hazır.

Sıra geldi hamur ile iç malzemeyi buluşturmaya. Hamuru 9 eşit parçaya bölüyorum. Her birini merdane yardımıyla tepsim büyüklüğünde açıyorum. Tek tek de açabilirsiniz. (Açarken hamurun altına biraz un serpmeyi unutmayın.) Tepsiyi yağlıyorum. Açtığım ilk hamuru tepsiye özenle  yerleştiriyorum, üzerini de yine biraz :) yağlıyorum. İç malzemeden her yerine dağıtıyorum. Malzemeyi az az serpiştirerek bütün hamurlara bu işlemi yapıyorum. Mayalanması için sıcak bir ortamda 1 saat kadar bekletiyorum. Mayalanan böreğimi eşit aralıklı kesiyorum ve üzerine 1 tatlı kaşığı su ile çırptığım 1 yumurtayı sürüyorum.  önceden ısıttığım 180 derece fırında ağır ağır pişiriyorum.


Misss...


Afiyet olsun

Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...