11 Ağustos 2015 Salı

İmambayıldı

Türk yemeklerinin lezzeti kadar aldığı isimler de harika.. İmambayıldı da onlardan biri. İsmini nasıl aldı bilinmez ama yemek enfes, bizim evde devamlı yapıldığı için bende ustalaştım yapa yapa. Gelelim nasıl yapıyorum'a






Malzemeler: adet orta boy patlıcan, 1-2 adet kuru soğan, 3 adet domates, 4-5 biber, 3-4 diş sarımsak, 1 yemek kaşığı domates salçası, tuz, karabiber, kızartmak için sıvı yağı.

Yapılışı: Patlıcanları alacalı soyuyorum. Tuzlu suyun içinde 1 saat kadar bekletiyorum. Tuzlu suyun içinden aldığım patlıcanları tekrar yıkayıp kuruluyorum. 2-3 yerini bıçakla deliyorum. Kızgın yağın içinde her yönünü kızartıyorum. (Patlıcanların tam kıvamında kızartılması gerekiyor, sakın yakmayın) 


Kızaran patlıcanları fırın kabına alıyorum iki kaşık yardımıyla üstlerini yarar gibi açıyorum. Her birinin üzerine tuz ve şeker serpiyorum. Diğer tarafta tavaya biraz yağ koyup küp şeklinde doğradığım soğanları, sarımsakları, biberleri ilave edip kavuruyorum. Yine küp şeklinde doğradığım domatesleri, maydanozları ve karabiberi  ekliyorum. 

Sıra geldi patlıcanlarla iç malzemenin buluşmasına:) özenle her birinin içlerini dolduruyorum taşırmadan. Üzerlerini domates ve biber dilimleri ile süslüyorum. 1 yemek kaşığı salçayı da su ile inceltip döküyorum patlıcanların arasına, tepsiyi de sallıyorum ki suyun eşit dağılması için.  200 derecede ısıttığım fırın da  bir güzel pişiriyorum. Biraz dinlendirip servis yapıyorum.

Ailece çok sevdiğimiz bir yemek daha, miss gibi kokusuyla mükemmel lezzetiyle yine övgüler alıyorum. Haydi bakalım girin mutfağa, eee siz de övgülere layıksınız, değil mi ama...


Afiyet olsun



Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...