11 Ağustos 2015 Salı

İncir'li yaz günü tatlısı




İncirli yaz günü tatlısının şimdi tam zamanı. Sıcak günler yaşıyoruz . Hem hava sıcak hem de gündem. Biraz da olsa içimizi serinletecek bir tatlı önerisi, benim elimden sizlere gelsin.

Malzemeler:  250 gram kuru incir, 2 su bardağı süt, 1 paket hazır krema, 1/2 paket krem şanti, 1/2 su bardağı süt, (krem şanti için) 1/2 su bardağı şeker, 1 çay bardağı ceviz.

Yapılışı: Ön hazırlık olarak incirleri kaynar suyun içinde en az 1 saat bekletiyorum. Süzgece alıp suyunu süzdürerek doğruyorum. Blendıra incirleri koyuyorum. 2 su bardağı kaynar sütü içine azar azar ilave ediyorum. Kremayı ve şekeri ilave ederek karışımı pürüzsüz kıvama getiriyorum. Cevizin yarısını iyice ezerek içine katıp kuplara paylaştırıyorum. Krem şantiyi soğuk süt ile koyulaşana dek mikserle çırpıyorum. Tatlıların üzerini krem şanti ve cevizle süsleyip buzdolabında 2-3 saat soğutarak servis yapıyorum.



Afiyet olsun


Semra









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...