9 Temmuz 2015 Perşembe

Meyve yatağında dondurma



Yazlık komşularımla çok iyi anlaşırız. Birbirimize gelir gideriz. Komşularımın hepsini çok severim, onlar da beni... Çay saatlerimiz, kahve saatlerimiz vardır. Çay, kahve dışında da daha pek çok ikramlar yaparız birbirimize. Herkes hünerini gösterir, evimizde ne varsa sunarız. Hatta toplanıp birlikte dahi yaparız. Yada; 'bende şu var, sende bu var mı?' gibi alışverişlerimiz olur. Sonra saat veririz buluşmak için. Bahçede de toplanırız, bazen de birimizin balkonunda. Yazımız çok güzel geçer, anlamayız nasıl bittiğini.

Yine bir gün bana kahve içmeye gelecekler, ben de değişik bir şey yapmak istedim. 'Ne yapayım ne yapayım!' diye düşünürken daha önce teyzemin kızında yemiş olduğum, miss gibi fırınlanmış meyvelerin üzerinde dondurma gelir aklıma. Çok güzel bir şey olduğunu hatırlarım ve hemen koyulurum yapmaya. 'Meyve yatağında dondurma' ismini de ben koydum. İşte şimdi benim elimden nasıl yaptım, bir bir anlatayım sizlere. 

Malzemeler: Meyveler: Muz, elma, anjelika erik, şeftali, kayısı, incir, kavun. Ben bu meyveleri kullandım. 1,5 su bardağı esmer şeker (yoksa normal şekeri de tavada kavurabilirsiniz)  şeker miktarı, tatlı seviyorsanız daha fazlası da olabilir. Bir çay kaşığı tereyağı (parlaklık vermesi için) bir kaç karanfil tanesi, çok az tarçın (isteğinize göre, ben kullandım)

Yapılışı: Bütün meyveleri irice doğradım. Esmer şekeri meyvelerin üzerine serptim. Tereyağını da ilave edip, karanfil tanelerini ve tarçını da serpip bir güzel harmanladım. Vazgeçemediğim borcam tepsime döktüm ve fırında 180 derecede pişmesini sağladım. Pişme süresi sizin tecrübenize kalıyor. Fırından çıkan meyvelerimi buzdolabımda soğuttum. Vanilyalı dondurma ile servis yaptım. Herkes çok beğendi hatta tarifini aldılar. Böylece tarif yayılıp bütün kadınlara ulaştı. Artık herkes meyve yatağında dondurma yapıyor. Vee ben mutlu, herkes mutlu... 


Afiyet olsun


Semra



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...