10 Temmuz 2015 Cuma

Pastırmalı gözleme


On bir ayın sultanı Ramazan ayımızı uğurlamadan önce, 'pastırmalı gözleme' yapmaya karar verdim. Çünkü yemeden olmazdı. Nedense bu mübarek aya, özel ilgiden olsa gerek  pastırmalı gözleme hayalleri bende ağır bastı. Artık kaçınılmazdı ve illa pastırmalı gözleme yapılacaktı!.. İşte, sıcacık, buram buram pastırma kokusu eşliğinde, çıtır çıtır ve aynı zamanda hoş bir yumuşaklığa sahip olan pastırmalı gözlemeyi  bir de benim elimden nasıl yaptım, bir bir anlatayım sizlere. 

Malzemeler: 3 adet yufka, 100 gram pastırma, 3 domates, 3 biber, 1çay bardağı sıvı yağ,(tereyağ da olabilir) ben sıvı kullandım, 1 çay bardağı su ve süt karışımı.

Yapılışı: Yufkayı ortadan bölüyorum, su+süt ile yağı bir güzel çırpıyorum. Yufkanın üzerine sürüyorum, pastırmayı biraz küçültüyorum. Domates ve biberi de küçük küçük doğrayıp, yufkanın üzerine serpiştiriyorum.


Sonra katlayıp gözleme şekli veriyorum. Ben, iftar saatini beklerken yufkalarım da bir kenarda pişirilmeyi bekliyorlar. Ezan vaktine yarım saat kala, başlıyorum hazırlığa. Teflon tavaya az yağ sürüp (yağdan çok korkuyorum artık) önce kalın yüzünü, sonra ince yüzünü ağır ağır pişiriyorum. Nar gibi kızarıyorlar... ve miss gibi kokuyorlar. Benim de nefsim körlenmiş oluyor;) Son olarak şunu söylüyorum; 'pes doğrusu' diyorum! iftara da bu kadar mı yakışır bir yiyecek.

Afiyet Olsun

Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...