11 Temmuz 2015 Cumartesi

Tırtıl Kurabiye


Tırtıl kurabiyelerin uçlarına reçel veya bal sürüp, Hindistan cevizine bulamayı yemek sitelerin de  görmüştüm. Ben resimde gördüğünüz şekilde uyguladım. Tadıyla kokusuyla miss... Çok değişik oldu...İkram ettiğim herkesin  de hoşuna gitti. Çok hafif bir kurabiye, yerken ağızda dağılması ile de harika. Balın, reçelin tadına da varılması cabası. Hazır bayram da geliyorken misafirlerinize ikram etmek hoş olur. İşte bu güzel, naif kurabiyelerimi nasıl yaptım, şimdi bir bir anlatayım sizlere...

Malzemeler: 250 gram tereyağı veya margarin, 1 çay bardağı sıvı yağ, 1 çay bardağı yoğurt, 3 çay bardağı pudra şekeri, 1 yumurta, aldığı kadar un, 1 paket kabartma tozu, vanilya, reçel, bal, hindistan cevizi.

Yapılışı: Yoğurma kabına bütün malzemeyi koyuyorum (tereyağı yumuşak olacak) bir güzel yoğuruyorum ve bir saat kadar dinlenmeye bırakıyorum.

Daha sonra tırtıl kurabiye kalıbına özenle hamurumu yerleştiriyorum ve parmağımla kalıptan çıkmasını sağlıyorum. Pişirme kâğıdı serilmiş tepsime yerleştiriyorum. 170 derece fırında sadece pembeleşinceye kadar tutuyorum. Soğuyan kurabiyelerimin uçlarını reçele ve bala batırıp ardından hindistan cevizine buluyorum. 

Misafirlerime ikram ediyorum, çok güzel olduğunu söylüyorlar :) ve afiyetle yiyoruz.



Afiyet olsun


Semra



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...