12 Temmuz 2015 Pazar

Biber Dolma

Domatesli ve salçalı dolmaya bayılıyorum, bir de hafif fırınlanmış olursa tadına doyum olmaz. Ben bugün fırına koymadım böylesi de nefis oluyor...Çay saatlerin de bile ikram edilebilen  'biber dolma'. Hele yapan da güzel yaparsa!. Çünkü biraz özen ister, biraz da tecrübe ister...  Pişirme süresi de oldukça önemlidir. Çok pişmeye gelmez, bir kıvamı vardır. Yağı da biraz fazla sever. Bu kadar ayrıntıdan sonra gelin  sizlere 'benim elimden' nasıl yaptığımı anlatayım...




Malzemeler: Dolmalık biber, (ben tenceremin ebatına göre 12 tane biber kullanıyorum) Pirinç, (her bibere 1 kaşık olacak) 2 irice kuru soğan, 3 tane olgun  domates, 1 yemek kaşığı salça, yarım demet kadar maydanoz, az dereotu, 1 tatlı kaşığı nane, 1 tatlı kaşığı tarçın 1 su bardağı zeytin yağı, 2 tatlı kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 çay kaşığı karabiber.

Not 1: Biber dolması iki şekilde yapılır. Soğanı ve pirinci kavrularak veya bütün malzemesi çiğden karıştırılarak yapılır.  

Yapılışı: Soğanı ve domatesi küp şeklinde doğruyorum.  Pirinci ve diğer malzemelerin hepsini bir kapta karıştırıyorum. Önceden temizlediğim  biberlerin  içine tuz ve şeker serpiyorum. 

Biberleri hazırladığım malzemeyle dolduruyorum. Dikkat ediyorum doldururken ne az olmalı ne çok... Domates dilimleri ile kapıyorum üstlerini.  Sıra geldi pişirmeye Fırın da yada tencere de nasıl istersem pişiriyorum. İkisinin lezzeti de ayrı oluyor. O gün hangisini canım çekiyorsa:) 

Not 2: Tamamen fırında  pişirmek istersem, dolmaları yatar vaziyette koyup üzerini geçmeyecek şekilde salçalı su ilave edip, fırında pişiriyorum. Daha sonra öbür yüzlerini döndürüyorum, böylece biberlerin her iki yüzü de közlenmiş oluyor ve  Miss gibi kokuyor :) 





 Afiyet olsun


Semra


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...