20 Temmuz 2015 Pazartesi

Diyet börek

Geçen yıl kilo vermeye niyetlendim ve düşündüm ki, yediklerimin bir kaçını hayatımdan çıkarırsam başarılı olabilirim. Tercihim yağ ve şeker oldu. Bunları kullanmadan da gayet güzel şeyler yapabilirdim, hatta hiç aç kalmadan zayıflamayı başarabilirdim. Börek hiç vazgeçemediğim bir şey olduğu için, börek üzerinde planlar kurmaya başladım, başarılı da oldum. Sizde diyet yaparken börekten vazgeçmek istiyorsanız bu böreği mutlaka denemelisiniz...


       Malzemeler: 

  • 5 adet yufka. 
  • 1 kase yoğurt.
  • 1 yumurta. 
  • 1 demet pazı.
  • 1/2 kilo ıspanak, karabiber, tuz.
  • Üzerine  yoğurt+yumurta sarısı.


      Yapılışı: 

  • Kolay yapımı olması sayesinde kısa sürede hazırlanabilen bir börek..
  • Yukarıdaki fotoğrafta yapımını görüyorsunuz.
  • Önce yoğurdu çırpıyorum boza kıvamına getiriyorum. 
  • Daha sonra yufkanın birini serip çırptığım yoğurdu sürüyorum.
  • İkinci yufkayı da serip tekrar yoğurdu sürüyorum. Daha sonra malzemeyi yayıyorum.
  • Dört tarafından katlayıp dikdörtgen şeklini alan yufkayı rulo sarıyorum.
  • Ruloyu üçgen biçimde kesiyorum.
  • Pişirme kağıdı serdiğim  fırın tepsisine diziyorum.
  • Kalan yoğurda bir yumurta sarısı ilave edip çırpıyorum.
  • Böreklerin üzerine sürerek 180 dereceli önceden ısınmış fırında nar gibi kızarana kadar pişiriyorum.


      
Afiyet olsun 

  Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...