8 Temmuz 2015 Çarşamba

Tavada Sardalya



Yak mangalı, Yak mangalı diye bağırarak geçer bizim balıkçımız yazlıkta, o sesi duyduğumuzda eğer planımızda balık yemek varsa hemen koşmamız yada ıslık çalmamız lazım ki dursun yoksa kaçar gider...Ben denizden babam çıksa yerim diyenlerden değilim ama yaz aylarında daha fazla seviyorum, sevdiğim de ancak bir kaç balık çeşidi vardır, işte onlardan biri de sardalye...Haftada bir gün hatta iki gün tüketmek gerektiğini uzmanlardan duyuyoruz ama bizim evde pek uygulanmaz. O gün de öyle oldu balıkçıyı  bir hışımla durdurduk ve Sardalyamızı  alıverdik.

Malzemeler: 1,5 kilo sardalya
                     1 su bardağı mısır unu
                     tuz, kızartmak için sıvı yağ, karabiber

Yapılışı: Öncelikle temizledim, bir güzel yıkadım, pullarını üzerinden sıyırdım ve delikli kevgire suyunun süzülmesini sağladım, biraz tuz ve karabiber sürdüm balıkların göbeklerine.
Sonra tava mı az yağladım mısır ununa buladığım balıkları bir güzel dizdim...



Balıkların bir yüzleri kızardıktan sonra, servis tabağını balıkların üzerine kapatıp ters yüz yapıyorum.(Bu iş için güzel tavalar var tabi) Balıklar bir yanda kızarırken bende salatayı hazırlamaya başlıyorum, yine yazlık evimin hemen önünde kurulan pazardan Akdeniz yeşillikleri alıyorum tamda balık yanında harika olacağını düşünüp, yapıyorum miss gibi salatamı.



Kızarıyorlar nar gibi. Balıklarım hazır, ailem hazır, haydi diyorum hemen gelin balıklar soğumadan yiyelim, başlıyoruz yemeğe bir bakıyorum bitmiş. Kaç saat uğraşıp yaptığım balığı yarım saatte hallediyoruz, olsun yorulmaya değer diyoruz hep beraber...



Afiyet olsun.


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...