23 Haziran 2015 Salı

SARAY ÇORBASI


 SARAY ÇORBASI

Çorba...  Çok severim, her zaman da  soframdan eksik olmaz. Bizim ev halkına da çorba sevgisi benden gelmiştir. Ne zaman bu çorbayı yapsam, iltifat alırım. Adı gibi saraylara layık bir çorbadır.  Benim elimden nasıl yaptığımı ayrıntılarıyla anlatayım.

Malzemeler: Et Suyu için: 2 tane tavuk budu, 1 havuç, 1 soğan, bir kaç tane karabiber, tuz

Çorba için: 5 su bardağı et suyu, 1 yumurta sarısı, 2 çay bardağı süt,  2 çay bardağı yoğurt,  2,5 yemek kaşığı un, tuz, nane, tereyağı,  arzuya göre kırmızı pul biber... Not: Çorbanın içine eti didikleyip de koyabilirsiniz...  
        
Yapılışı: Öncelikle et suyu hazırlıyorum.Tavuk butlarını tencereye yerleştiriyorum içine 1 havuç,1 soğan,bir kaç tane karabiber biraz tuz ile haşlıyorum. Miss gibi tavuk suyum hazır. Orta boy bir tencereye tavuk suyunu alıyorum ve  başka bir büyük  kasenin içinde 1 yumurta sarısı 2,5 yemek kaşığı un 2 çay bardağı süt, 2 çay bardağı yoğurt ve biraz tuzu bir güzel çırpma teliyle çırpıyorum. Kaynamakta olan et suyundan da iki kepçe ilave edip pürüzsüz bir kıvam alana kadar çırpıyorum. Daha sonra et suyunun içine hızlı bir şekilde ilave ediyorum. Bu çorbanın özelliği pişerken devamlı karıştırılması gerekiyor, bende savura savura karıştırıyorum. Yirmi dakika kadar devam ediyorum ve işte çorba hazır. Şöyle biraz da on dakika kadar dinlendi mi çorbanın kıvamı tamam demektir.   Tereyağı+nane birlikte  eritip (tereyağı kokusu çıksın)  çorbanın üzerine gezdiriyorum. Hem lezzet hem görsellik harika...



Afiyet olsun


Semra





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...