21 Haziran 2015 Pazar

Balıkesir Güveci



Güveç deyince aklıma ilk gelen o enfes, miss kokusudur. O nasıl bir kokudur öyle! Buram buram fırından dağılır bütün eve, evde bayram havası:))Bu her zaman böyledir. Yine her yemek gibi güveç de her yöreye göre yapımı ve lezzeti farklılıklar gösterir. Ben eskiden beri annemden gördüğüm usulde yaptım ve bu güne kadar öyle devam etti. Şimdi benim elimden nasıl yaptım anlatayım...


1,5 çay bardağı zeytinyağı, (zeytinyağı yerine tereyağı da koyabilirsiniz)1 tatlı kaşığı tuz, 1 çay kaşığı kimyon, 1 çay
Malzemeler: 1 kilo güveçlik dana eti, 3 iri soğan, 3 iri domates, 4-5 taze yeşil biber, 1 tatlı kaşığı domates salçası, 1 tatlı kaşığı biber salçası, 1 baş sarımsak, 1 çay bardağı zeytinyağı, 3-4 çeri domates 1/2 demet maydanoz ve baharatlar+tuz



Yapılışı: Güvece önce yıkadığım etleri, küp küp doğradığım soğanı, domatesi ve biberi ilave ediyorum. Sonra yağını, suda ezdiğim salçaları ardından etlerin üstüne geçmeyecek şekilde  suyunu (gerekirse tekrar kaynamış su ilave edilebilir) koyarak ocağa koyuyorum. Güveç kaynamaya başlayınca ocağı kısıp pişirmeye devam ediyorum. Pişerken bir baş sarımsağın dişlerini ayırıyorum kabuklu olarak güvece serpiştiriyorum. Baharatlarını ilave ediyorum (sizde istediğiniz baharatları kullanabilirsiniz)Ben kimyon, kekik ve karabiber kullandım...Kapağını kapatıp yaklaşık iki saat pişiriyorum. Tuzunu etler pişmek üzereyken  koyuyorum. Piştiğini kontrol ediyorum emin olunca da üzerine doğradığım yarım demet maydanoz ve çeri domateslerle süslüyorum. 200 dereceli fırında 10 dakika tutarak fırınlıyorum. Asıl bundan sonrası dayanılmaz oluyor işte o nefis koku yayılıyor da yayılıyor evinize... Missss...













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...