16 Haziran 2015 Salı

Vişneli Tart




Çok kısa zamanda hazırlayabiliyorum. Aynı zamanda bir çok çeşidi var.  Ani haber veren misafirlerim için benim kurtarıcım diyebilirim.  Bugün de gelin sizlerle vişneli bir tart yapalım. 


Malzemeler: 125 gr oda sıcaklığında tereyağı, 1 fincan yoğurt, 2 fincan pudra şekeri, 2 adet yumurta, 1 paket vanilya, 1 çay kaşığı kabartma tozu, Aldığı kadar un (hamur biraz sert olacak)


Üstü için: 1 kase vişne, 1 çay bardağı vişne suyu, 1 tatlı kaşığı tepeleme nişasta, 1 çay fincanı şeker


Yapılışı: Malzemeyi sırasıyla yoğurma kabıma koyuyorum. Özenle  yoğuruyorum ve 1 saat buzdolabında bekletiyorum.  Taban hamurunu merdaneyle açıyorum. 20 cm çapında  tart kalıbını tereyağı ile yağlıyorum.  (benim tart kalıbım kalp şeklindeydi) hamuru bastırarak yerleştiriyorum, kenarlarını da biraz yükseltiyorum.  Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pembeleşene kadar pişiriyorum. Pişen tartı fırından çıkarıp soğutuyorum. Çekirdekleri çıkarılmış vişneleri, vişne suyunu, nişastayı ve şekeri  bir tencerede pişiriyorum. Biraz koyu bir kıvam olmasını sağlıyorum.  Ilınınca tartın üzerine yayıyorum.  1 saat kadar buz dolabında bekletip servis yapıyorum. 



Afiyet olsun


Semra















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...