26 Haziran 2015 Cuma

Kolay Poğaça

Kolay Poğaça                  

Her evin vazgeçilmezi... Hamur işi sıralamasın da kesin birinciliği alan poğaça, hiç bir şey bilmeyen birinin bile kolaylıkla yapabileceği, bir çok çeşidi ile tariflerimiz de yer alan poğaça. Eşimin ve çocuklarımın çok sevdiği, bilhassa kış geceleri sıcacık fırından çıkmış poğaçanın keyfine doyum olmayışı vee çaya ayrı bir lezzet katan ağırlığı. Misss...  Bu kadar övdüğüm poğaçayı bir de benim elimden nasıl mı yapıyorum anlatayım...





Malzemeler:  1 yumurta
                       1 su bardağı yoğurt
                       1 çay bardağı sıvı yağ
                       150 gram tereyağı
                       Kabartma tozu ,tuz
                       Alabildiği kadar elenmiş un

İç Malzeme:  Lor peyniri veya  peynir.
                       Maydanoz, biraz karabiber
                       Üzerine yumurta sarısı.


Yapılışı: Unu karıştırma kabına döküyorum, ortasını havuz yapıp içine yoğurdu, sıvı yağı, tereyağı, 1 yumurtayı ilave ediyorum, kabartma tozu ve tuzunu ekleyip bir güzel yoğuruyorum. Sonra biraz dinlendiriyorum. (ne tip hamur yaparsanız yapın mutlaka bir müddet dinlendirin) Dinlenmiş hamuru ceviz büyüklüğünde bezeler yapıp içine malzemeden koyup şekil veriyorum, üzerine yumurta sarısı sürüp, susamını serpip 180 dereceye ayarladığım fırına veriyorum. Şöyle nar gibi kızarınca fırından alıyorum. Tabi ki bu arada çayım da demini almış oluyor.. haydi bakalım o zaman size de bize de Afiyet olsun...

Semra


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...