3 Kasım 2015 Salı

Narlı Kek

Nar bolluğun, bereketin sembolüdür. Sonbahar geldi, nar mevsimi de geldi..  Gelin birlikte şöyle güzel bir narlı kek yapalım da evimizin bolluğu ve bereketi artsın.. 


Malzemeler:

  • 1 büyük çay bardağı nar suyu
  • 1,5 büyük çay bardağı nar tanesi
  • 50 gram eritilmiş tereyağı
  • 2 adet yumurta
  • 1 büyük çay bardağından bir parmak eksik şeker
  • 2,5 büyük çay bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Üzerine pudra şekeri


Yapılışı: Tereyağı ve toz şekeri çırpma teliyle çırpıyorum. Nar suyunu ekleyip karıştırmaya devam ediyorum. Tane narları, yumurtayı, unu, vanilya ve kabartma tozunu ilave edip karıştırmaya devam ediyorum. Uzun kek kalıbını yağlayıp un serpiyorum. Önceden ısıtılmış fırında 40 dakika pişiriyorum. Üzerine pudra şekeri serpip ılık servis yapıyorum..


                                                           -Bir bilgi-
Osmanlı kültüründe; nar, sevilen kıza gönderilerek evlenme teklif edilirmiş ''Şu gelen yar olaydı, elinde nar olaydı'' türkü sözüyle ifade edilen durum bu bilgiyi destekliyormuş. Kültürlerimiz Türkülerimizle  hayat buluyor. Ne güzel...



Afiyet olsun

Semra





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...