10 Ekim 2015 Cumartesi

Etli nohut

Kış yemekleri arasında oldukça rağbet gören etli nohudu sevmeyen yoktur. Şu soğuk kış günlerinde miss gibi bir etli nohut yemeği yapmaya ne dersiniz. Yanında ev yapımı yoğurt ile...Eminim herkese iyi gelecektir, bize çok iyi geldi:)




Malzemeler ve Yapılışı:  

  • 1 kilo dana eti:  Kemikli dana eti kullandım. Önce etleri pişinceye kadar haşladım sonra etlerini kemiklerinden ayırıp et suyunu da süzdüm. 
  • 3 su bardağı haşlanmış nohut: Nohudu akşamdan suya koyuyorum. Ertesi gün suyunu süzüp düdüklü tencerede pişiriyorum.
  • 1 kuru soğan: Küp şeklinde küçük doğruyorum. Tencereye sıvı yağ koyup(yağ miktarı arzunuza göre)kavuruyorum.
  • 2-3 biber: Kavrulan soğanlara biberleri doğrayıp kavurmaya devam ediyorum.
  • 2 domates: Küp şeklinde doğruyorum kavrulmaya devam eden soğan ve biberlere ilave ediyorum.
  • 1 yemek kaşığı salça: En son salçayı ilave ediyorum kavurmaya devam ediyorum.
  • 3-4 diş sarımsak: Kavurma sırasında soyulmuş sarımsakları da ilave ediyorum. 
  • Daha sonra haşlanmış nohudu, et suyunu ve kemiklerinden ayırmış olduğum etleri ilave ederek tuzunu da ayarlayıp 10 dakika kadar, birbirleri ile kaynaşması için pişiriyorum.
  • 1 saat dinlendirdikten sonra servis yapıyorum.




Afiyet olsun


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...