22 Temmuz 2015 Çarşamba

Yaprak Sarma


Yaprak sarma: Yapılışı zor olsa da her zaman tercih edilen bir yemektir yaprak sarma.İsterseniz gelin hep birlikte yapalım. Şimdi  sizlere nasıl yaptığımı ve püf noktalarını bir bir anlatayım.



Malzemeler: Salamura yaprak,(mevsiminde tazesi ile yapılırsa çok daha güzel olur) 2 su bardağı pirinç, 3 iri boy kuru soğan, 1 domates, 1 yemek kaşığı salça,  yarım demet maydanoz, 1 tatlı kaşığı nane, az dereotu, 1 yemek kaşığı şeker, arzuya göre tuz, karabiber, 1 su bardağı zeytin yağı.

Yapılışı: Salamura yaprak kullanacaksanız akşamdan bir kabın içinde bol suda bekletmeniz lazım tuzu gitmesi için.Öncelikle soğanları küçük küpler halinde doğradım. (robottan da geçirebilirsiniz.) Tencereme zeytin yağının bir kısmını koydum. Doğradığım soğanları ilave ettim,kavurmaya başladım. Yıkadığım pirinçleri  süzdüm ve kavrulan soğanların içine koyarak kavurmaya devam ettim. Sırasıyla küçük küçük doğradığım domateslerle salçayı da ilave edip biraz daha kavurdum. Üzerine yarım su bardağı su koyarak kısık ateşte suyunu çekmesini sağladım. Suyunu çekince kağıt havlu sererek tencerenin kapağını kapattım. Yarım saat kadar dinlendirdim. Daha sonra yeşillikleri ve baharatları, tuzu, şekeri ilave ettim. 

Sıra geldi sarmaya... Yapraklar salamura ise suyun içinden sıkarak alıyorum ve tek tek açarak sarıyorum. Eğer ki taze yaprak ise yıkadığım yaprakları kaynayan suyun içine daldırıp çıkarıyorum ve suyunu süzüp,yine tek tek açarak sarmaya başlıyorum. Sararken de çok sabırlı olmayı ihmal etmiyorum:) 

Oh neyse ki bitti:) Sardığım sarmaları iki elimin parmakları arasına alarak tencereye yavaş  bırakıyorum. Eğer biraz tadı mayhoş olmasını istersem üzerine limon dilimleri sıralıyorum. Kalan yağı da üzerine döküyorum.(Tencere mi de büyük seçiyorum  ki pişerken taşmasın.) Üzerine porselen bir kapak kapatarak yeterli miktarda sıcak su koyuyorum ve pişiriyorum. Pişme kıvamı çok önemli olduğu için piştiğine emin olana kadar yanından ayrılmıyorum.

Not: Kuş üzümü + Dolma fıstık ile yaptığım sarma tarifimi daha sonra paylaşacağım.




Afiyet olsun


Semra




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...