10 Aralık 2017 Pazar

Kalın hamur


Pazar günleri özeldir ve bu özel günde sevdiklerinize kalın hamur yaparak ödüllendirin. Biraz oyalayıcı olsa da zaman zaman sevdiklerinize böyle güzellikler yapmanız gerekir, eminim herkes çok memnun kalacaktır. 



     Malzemeler: Hamur için

  • 2 yemek kaşığı toz maya
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 4-4 buçuk su bardağı un

    Kıyma için  malzeme:

  • 1/2 kg kıyma
  • 4 adet kuru soğan
  • 6 adet yeşil biber
  • 2 adet kırmızı biber
  • 3 adet domates
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı şeker

     Kıymalı iç malzemenin hazırlanışı

  • Kıymayı büyükçe bir tavaya alarak kavuruyorum.
  • Soğanları küçük küpler halinde doğruyorum ve kavrulan kıymaya ilave ediyorum.
  • Sırasıyla yeşil biberi, kırmızı biberi küçük doğrayarak kavrulan iç harca katıyorum.
  • En son küçük küp küp doğradığım domatesleri sonra karabiberi, şekeri ve tuzunu ilave ediyorum.
  • Tavanın kapağını kapatarak kısık ateşte ara sıra karıştırarak pişiriyorum. (Bu işlem 15 dakika kadar sürüyor)

    Peynirli iç malzeme: (isteğe bağlı)
  • 1/2 kg peynir 
  • Domates dilimlenmiş

     Nasıl yaptım:
  • İlk önce hamuru mayalamak için 2 yemek kaşığı toz mayayı 1 bardak ılık suya katıp karıştırıyorum. Üstüne biraz un serpiyorum ve sıcak bir ortamda kabarmasını sağlıyorum.


  • Yoğurma kabına unu koyarak içine kabaran mayayı, sütü, yağı, tuzu ve şekeri katarak güzel özlü bir hamur yoğuruyorum. Yoğurduğum hamurdan portakal büyüklüğünde bezeler yapıyorum.


  • Bezeleri bir kaba yerleştirerek üstlerine un serpiyorum.
  • Yavaş yavaş kabaran hamurları merdane ile açıyorum.
  • Büyükçe bir tavayı ocağa alıp harlı ocakta ısınmasını sağlıyorum. (Sac pişiriciniz varsa daha güzel olacaktır) 
  • Tavanın büyüklüğüne göre bezeleri merdane ile açıyorum.



  • Fazlaca ısınmış tavaya açtığım hamurları koyarak önlü arkalı pişiriyorum.



  • Pişen hamurları herkesin isteğine göre kıyma veya peynir ile  katlayarak yada rulo sararak sevdiklerime servis ediyorum.






Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...